3. Owsiankowe inspiracje na Dzień Kobiet i nie tylko

Od jakiegoś czasu podczas śniadań króluje u nas owsianka lub kasza jaglana, w różnych wersjach owocowych. Zainspirowana tymi zbożowymi produktami, zaczęłam poszukiwać nowych inspiracji na ten najważniejszy posiłek dnia, a wyobraźnia podpowiedziała mi pomysł na tartę owsiankową. Propozycja dobra na śniadanie, ale również i na podwieczorek bez wyrzutów sumienia ;)

Nadzienie:
  • 2 średnie jabłka,
  • 2 szczypty cukru waniliowego,
  • rodzynki, 
  • orzechy włoskie,
  • sok z cytryny.
Kruszonka:
  • 2 części mąki krupczatki,
  • 1 część masła,
  • 1 część cukru waniliowego.
Ciasto na blachę o średnicy 20 cm:
  • 1,5 szklanki zmiksowanych płatków owsianych, 
  • 3 łyżki płynnego miodu (ewentualnie 4),
  • 1,5 łyżki masła (posiekanego, zimnego),
  • 150 ml wody,
  •  odrobina soli.

Z podanych składników zagniatamy ciasto. Uformować spód, nakłuć widelcem. Ciasto może trochę się lepić, więc ja wyłożyłam blachę papierem.
Piekarnik nagrzewamy do 180 st. Podpiekamy wstępnie spód przez około 8-10 minut.

W czasie podpiekania ciasta przygotowujemy nadzienie. Jabłka kroimy w plasterki, kropimy sokiem z cytryny, wrzucamy na patelnię, dodajemy cukier (ja wykorzystałam prawdziwy waniliowy z cukru trzcinowego. Podsmażamy tylko tyle, by cukier rozpuścił się, mieszamy.

Przygotowujemy kruszonkę - mieszamy cukier i masło, po czym dodajemy stopniowo mąkę. Rozcieramy na grudki.

Na wstępnie podpieczonym spodzie układamy jabłka, posypujemy rodzynkami i kruszonką. Pieczemy ok. 20 - 30 minut (w zależności od piekarnika, ciasto ma się przyrumienić).

Po wszystkim przypomniałam sobie o orzechach włoskich, które uprażyłam na patelni i dodałam do studzącego się ciasta.

Muszę przyznać, że uwielbiam takie kuchenne eksperymenty, podczas których z niczego wychodzi coś. A Wy? Dajecie się czasem ponieść wyobraźni?


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Ogrody Smaków © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka